söndag, november 30, 2008

Äntligen ett nytt inlägg!

Hej på er alla goa bloggvänner. Jag måste bara säga att jag blir så glad och rörd av eran omtanke- en stor kram till er alla. Jag mår mycket, mycket bättre nu. Har börjat att jobba igen efter min sjukskrivning och försöker ta det så lugnt det går. Just nu orkar jag bara jobba och sedan när jag kommer hem har orken liksom tagit slut, därför så är det lite ont om inlägg just nu. Men så får det vara ett tag nu tills jag känner att energin börjar att återvända. vad jag orkat att göra är att pilla lite med fotoböckerna som jag tipsade om i ett tidigare inlägg. Så jag tänkte visa lite fler sidor. Helt underbart att sitta och titta på sommarfotona just nu, man drömmer sig tillbaka till sommaren.
Ha en mysig advent allihopa :)

Today you16Today you17
Today you8vToday you9v
Today you22Today you23
Today you31Today you32
Today you33Today you34

9 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, wow, vilka underbart, fantastiska, superduperfina sidor! Härligt med uppdatering från en av mina favortibloggare! Kram och skönt att du mår bättre!
Annika

Mikaela sa...

Du har gjort helt underbara sidor och varje foto är helt fantastiskt- Du är grym! Kul att du är tillbaka, är här inne och kikar varje dag.

Nallebr.. sa...

men..men guuuud så fint!!! blir grymp imponerad!! skönt att höra att du mår bättre
kram

mamamekko sa...

Vilken himla härlig blogg du har! Den hamnar direkt bland mina favoriter. Scrapbooking var jag besatt av när jag var gravid, sen har det tyvärr inte blivit så mycket...Men nu blev jag inspirerad igen att börja. Typsnittet du har skrivit Memory med, vet du vad det heter? har länge letat efter just detta! kram

Mya sa...

Skönt att du mår lite bättre, det blir jag glad av att höra :) superfina sidor som du gjort! Kram och önskar dig en mysig första advent :)

Meri(txell) sa...

De här sidorna är helt underbara! Du är sååå duktig! Och dina fotografier är helt fantastiska!! Vad har du för utrustning?

Tipsy Tessie sa...

Hej!
Tack för alla gulliga kommentarer.
Mamamekko du frågade om typsnitt på memory. Det är inte typsnitt utan ord som man köper färdiga från designer digitals med designer Ali Edwards.
Meri(txell) du frågade vad jag använder för kamera. Min kamera är en Canon EOS 450D, som jag är kanon nöjd med :)
Kram på er alla :)

Anonym sa...

Hur fungerar mallarna från AliE? Är de färdiga med dekorationer och man infogar bara fotona eller man måste köpa digitala scrapkit också?

Hur funkar det sedan när man ska ladda upp det på shutterfly? Ska man välja något speciellt där eller man tar en "vanlig" mall där och laddar upp AliEs mallar som bilder? Kan du inte berätta mer hur allt funkar? *nyfiken och frågvis*

Du har gjort så himla fina sidor så jag blir inspirerad att använda AliEs mallar också, bara jag fattar hur jag ska använda dem. :o) Jag hade tänkt göra en "vanlig" fotobok av årets bilder och bara scrappa de där speciella men detta blir ju mer som en scrappad bok och mer intressant därmed...

Tack för en superbra blogg!

Tipsy Tessie sa...

Hej Hanna!
Gå in på Designer Digitals (länk finns längre ner i bloggen)
och kolla in mallarna till hennes fotobok. Där kan du se vilka dekorationer som ingår.
Det är inte alls svårt att använda mallarna. Om du har lite vana av Photoshop så är det bara att copy och pasta på rätt ställe. Vill man använda papper eller andra ditigala dekorationer så kan man ju köpa något kit för papper ingår inte i fotobokskittet.
Tycker du ska testa-det blir riktigt bra och är jättekul sätt att använda sina blider.
Jag rekommenderar att använda sig av den svenska siten www.myphotobook.se där man också kan beställa fotoböcker i helt egen design.
Lycka till och hör av dig om du har några fler frågor.
Kram Tessie