måndag, maj 18, 2009

25:e graviditetsveckan!

Ny vecka, kort vecka= skön vecka. Efter två stycken bebisfotningar i helgen och massa massa foton att redigera är jag glad att bara jobba 2,5 dagar denna veckan och få vara lite "ledig". Ronnie tog lite kort på mig igår för att ni ska se hur stor min mage blivit. Har blivit en rejäl kula nu. Dessutom sitter den ganska långt upp vilket gör att det redan är jobbigt att böja sig ner och ta på sig skorna. Ja, ja det är bara att stå ut 15 veckor till :) Har lite blandade känslor när det gäller att vara gravid. Jag vet ju slutresultatet när jag ser Leo och tycker absolut det är värt det, men resan dit är inte så rolig. Vi har i alla fall bestämt tid 10:e juni för att med ultraljud kolla vilket kön det är på bebisen. Inte för att det spelar någon roll vad det blir, men det känns roligt att veta i förväg denna gången, så att jag kan pyssla lite i sommar när jag är ledig innan bebisen kommer. Spännande :)
Skön vecka på er allihopa, återkommer snart med fotouppdragsbilder.
25e graviditetsveckan

9 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh så himla snygg du är :D

Håller med dig om att vara gravid.. jag mådde tjyvens bägge gångerna och tyckte det var riktigt jobbigt. Men nu i efterhand är det såklart ett rosa skimmer kring hela upplevelsen och jag kan längta tillbaka till den magiska tiden..

/isabeli

Jenny Bergvall sa...

Åh så fint! Älskar layouten med allt det rosa och vilken vacker bebismage, blir lite avis ;-)

petraso sa...

Åh va Vacker du är med Magen!!! Ja Annars också!!;) Super fina Foton....
Skönt att vara gravid på sommaren tyckte jag saltabad och massa med sol och man får slappa.....

infing sa...

Helt underbara bilder och va stor magen har blivit!

Kram på er!

Mathilde sa...

Åhh vilka fina bilder!! Vilken fin mage du har, det strålar ju om dig :) Blir helt glad :)

Mya sa...

åh vad mysigt!!!! så vacker du är tess. Många kramar

Helena sa...

Du är verkligen jättefin.
Håller med om att graviditet får ses som en nödvändig transportsträcka tills den stora belöningen kommer.
Är själv gravid med nr 2 (v 33) och jag mår fortfarande illa plus att det nu blir tyngre och tyngre.
Lycka till!

Madde - Dagarna.nu sa...

Vilka fina bilder på magen

Anonym sa...

Förstår dina känslor inför graviditeten. Jag har två barn och jag kan bara konstatera att jag inte tillhör dem som svävar på små rosa moln i 9 månader. Konstant illamående, med min dotter så kräktes jag i alla 9 månaderna och var konstant jättetrött. Att man efter ett tag dessutom blir stor och orörlig och får svårt att sova o.s.v. bidrar inte precis till välbefinnandet heller. Men så helt plötsligt så är det lilla underverket här och det var värt varenda vända till toaletten och alla sömnlösa nätter. Andra gången var jag bättre förberedd för hur det är att vara nybliven mamma också, målsnöret för graviditeten är inte förlossningen utan snarare ett par månader efteråt när den lilles rutiner börjar komma på plats (...och hormonerna så smått börjar lugna ner sig ;-) )

Ha det gott! //Stina