måndag, november 09, 2009

Lille sötisen 2 månader!

Tiden går fort och vår lille sötis växer så att det knakar. Vi var på BVC idag och han ligger tre snäpp över normalkurvan. Visserligen både i längd och vikt, men ändå. Jag tycker inte att han äter så jätteofta och när han väl äter så går det ganska fort innan han är färdig. Måste ha supermjölk eller något :) Han har blivit mycket mycket mer medveten om allt som händer runt omkring också nu den senaste veckan. Han pratar (jollrar) hela tiden när man pratar med honom och det låter helt underbart. Så har han också världens härligaste skratt, ett väsande läte. Man kan ju inte annat än älska de underbara små liven :)
Annars har det varit sjukstuga här hemma idag. Maken är hemma från jobbet med förkylning och Leo har feber. Jag har klarat mig hittills (peppar, peppar), men känner att det kliar i halsen, så man får väl bara ta det lugnt och hoppas att det inte blir värre.
9nov20099nov2009,2

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ljuvliga bilder Therese!

Haha, jag vet precis vad du menar med väsande skratt. Vilken sötnos!

Jag gillar en rejäl bebis, Ozzy påminner om Didrik när han var liten. Hoppas de stora grabbarna kryar på sig snart och att du slipper bli sjuk!

KRAM/Diana

mek73 sa...

Superfina sidor! Jag måste verkligen ta mig i kragen att fixa till några fotoböcker!

Maria

Tezzan sa...

Åh, vilken mysig liten bebis... Så söt!

Min lille kille växte också i raketfart, det första halvåret låg han två snäpp över normalkurvan i både vikt och längd, men så fort han började röra sig så blev det mindre och mindre. Idag är han 1,5 år och vikten ligger på normalkurvan medan längden ligger ett snäpp över...
Det är härligt att de växer och mår bra...

/Therese.

Monicas Univers sa...

Så nydelig han er ♥
Har selv ei lita prinsesse på 3 uker og det er så hærlig med babylyder og lukt i huset igjen :) Skal komme meg opp på scrapperommet og scrappe litt nå. Tusen takk for inspirasjon!