onsdag, mars 31, 2010

Virkbeställningar och vardagsmiddag!

Här hemma går tiden just nu mest åt till att lära den lille killen att äta på bestämda tider. Känns som om man lever efter Skalmans ät och sovklocka. Men allt för att komma in i lite rutiner, för att så småningom kunna sluta amma helt och för att sötisen ska sova bättre på natten. Men i mellan varven och på kvällar virkas det mössor och blommor för fulla muggar för att skickas iväg efter beställningar. Jättekul att så många gillar mina mössor. Dessutom går det ganska snabbt att få dem färdiga. Om det är någon som är intresserad av att köpa mössa är det bara att skicka mig ett mail på tipsytessie@telia.com, så ordnar vi det :)
Igår fotade jag lite när vi gjorde middag. Gillar ju som ni vet mest att fota vardagen. Känns så roligt att kunna ta fram och titta på vad man gjorde i vardagen. Igår gjorde vi tacosoppa. Det blev faktiskt riktigt smarrigt och lätt att svänga ihop var det. Receptet hittar ni här om ni är intresserade. Leo var med och lagade mat, han tycker det är jättekul, och man får ju passa på nu när man har tid att laga ihop :)
IMG_4071IMG_4074
Mössbeställningar och elefanter skickas iväg just nu :)
30mars2010,330mars2010,730mars2010,130mars2010,230mars2010,930mars2010,830mars2010,430mars2010,530mars2010,6

7 kommentarer:

Lotta sa...

Fiiiina killar!!!
Det syns verkligen att de är bröder nu!

Tina Henningsson sa...

Fina pojkar du har! Tack för länken till elefanterna, de är på väg hem till mig :) Kanske blir det en doppresent till barnens lillkusin. Glad Påsk!

Tina

tinajo sa...

Underbara foton! Jag hoppas på att bli en lite bättre fotograf med hjälp av Mikaelas kurs. :-)

Linn sa...

Dina mössor är verkligen jättefina.
Vilket garn och vilken nål använder du?

Glad Påsk.
Hälsningar Linn

Angela sa...

Fina foton på fina killar! :)

Vad kul med beställningar, gillar också dina mössor, särskilt blommorna på dom.

Marie - Med mina händer... sa...

Åh, vilka läckra elefanter och så söt mössa!

Och smarrig mat! Här hittar jag massor av inspiration på många plan. :-)

Glad Påsk!

Anonym sa...

ÄLSKAR dina elefanter...vill lära mig sy sådana. I övrigt en superfin blogg du har med bl.a underbara foton.
Kram Anna-Lena